Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  
Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 1 Antworten
und wurde 55 mal aufgerufen
 Neuigkeiten
Banning Offline

16.12.2019 09:43
destro ed era ancora dolorante Antworten

Het universum leek tegen me samen te zweren door me herhaaldelijk naar onze lokale trailrende groep te leiden.

Ik was nooit per se een hardloper geweest, hoewel ik dat vaak wenste. Ik heb Born to Run, Eat and Run en Finding Ultra gelezen. Deze verhalen hadden me achtergelaten Nike Cortez Mens met visioenen van lange afstanden over paden, moeiteloos ademend in opvallende landschappen met mijn twinkelende tenen die subtiel naar beneden raakten en weer opsprongen. Deze dagdroom maakte plaats voor de realiteit en ik keek neer op mijn sintelblokkappen en adem uit met een ondiepe zucht. Ik was geen hardloper en dat moest ik accepteren.

Op een gegeven moment vond er een samenloop van gebeurtenissen plaats in mijn leven en ik begon afwisselend wandelen en rennen terwijl ik op pad was. Ik had consequent iets minder dan een jaar gelopen en bleef de paden steeds meer betreden. De eenzaamheid en eenvoud waren wat ik het meest op prijs stelde, en natuurlijk de uitdaging. Deze eigenschappen werden al snel een therapeutische noodzaak. Een paar vrienden boden aan om met me mee te rennen, maar ik wees ze af en zei dat rennen 'mijn Nike Air Presto Womens tijd' was.

Als nieuweling had ik geen idee van wat, wanneer, hoe ik zou moeten rennen. Was ik hier zelfs goed in? Maakte dat uit? Het enige dat ik wist, was dat ik dacht aan en praatte over de hele tijd rennen en het is een veilige gok dat ik iedereen irriteerde. Om zichzelf te redden, wees een vriend van mij me op de Facebook-groep Tucson Trail Runners (TTR). Ik sloot me aan en bekeek de inhoud, deze mensen waren ver uit mijn competitie. De groep bestond voornamelijk uit ervaren trail en ultralopers. Terwijl de Facebook-groep een verscheidenheid aan leden had, was de kern TTR-groep meer een ultralopen club waar mensen samen konden rennen tijdens de training voor hun races. Ik doorzocht hun website en merkte op dat de meeste van hun geplande runs gemiddeld tussen de 16 en 20 mijl op een aantal moeilijke lokale paden. Ik Adidas Superstar Damen voelde me een beetje ontmoedigd, maar ik bleef lid op Facebook en stelde af en toe een vraag die altijd met een enthousiast antwoord of tien werd beantwoord.

Ik ben meestal een echte hardloper in het weekend. Ik hou ervan om op een zaterdagochtend uit de weg te geruimen, zodat de rest van het weekend vrij is voor de belangrijke taken waar ik deze week niet aan toe ben - zoals tv kijken.

Dit weekend was het zaterdag om 17.00 uur voordat ik mijn trainers aanzette en de deur uitliep. Ik voelde me niet in de stemming om 9 mijl te rennen dat ik het waarschijnlijk tot zondag zou hebben uitgesteld als Lazy Boy zaterdagavond geen meeneemcurry had voorgesteld als ik mijn training deed. Dus ging ik met tegenzin door Wimbledon Common naar Richmond Park om mijn chana masala te verdienen.

Terwijl ik door Richmond Park rende, werden mijn inspanningen tien keer beloond. Ik ben niet iemand voor 'is het leven niet mooi', maar het was best bijzonder om mee te rennen terwijl de zon onderging en ongeveer 50 jonge herten hoorde, dan een hoek om te slaan en een groep Nike Air Presto Damen van 20 enorme te zien herten stonden rond.

De instelling was geweldig en mijn hardlopen viel ook mee. Ik kom er steeds meer achter dat ik in een ritme terecht kan komen waar niets pijn doet en ik bijna mijn geest los kan maken van wat mijn lichaam doet en een paar mijl mee kan varen op de automatische piloot.

Het ging zo goed dat ik besloot mijn snelheid te verhogen voor de laatste paar mijlen van mijn run en kijk of ik binnen 1 uur 30 kon finishen. Ik was 39 seconden verlegen. Met nog maar 8 weken te gaan tot de halve marathon, voel ik me zelfverzekerd.

Gast
16.12.2019 14:09
#2 RE: destro ed era ancora dolorante Antworten
 Sprung  
Xobor Erstelle ein eigenes Forum mit Xobor
Datenschutz